6. SVÄTÁ OMŠA ( čas)

14.04.2019 12:01

6. SVÄTÁ OMŠA ( čas)

Svätá omša je platná v ktoromkoľvek katolíckom obrade v samotný deň alebo predvečer nedele a sviatku. Nie je treba vymýšľať pre koho je omša v sobotu, ale ak idem v sobotu večer na omšu a v nedeľu z lenivosti nejdem, tak nemám hriech , že som nebol na omši, ale , že som bol v nedeľu lenivý. Svätá omša je platná od prežehnania do požehnania. Naučme sa to na príklade lietadla – prídem ku lietadlu 8.01 hod. a už zatvorili dvere a nedostanem sa dnu. Prídem po prežehnaní – lietadlo sv. omše mi uletelo – mám neplatnú sv. omšu. Málokto sa spovedá, že zmeškal začiatok sv. omše, teda má neplatnú sv. omšu. Naučme sa chodiť skôr, aby som sa mohol aj vydýchať aj pripraviť sa na dôstojné slávenie sv. omše. Tí istí chodia do kostola až vtedy, keď ja už som pri oltári a napĺňajú biblické: poslední budú prvými, lebo ja ešte som pri oltári a oni už sú dávno vonku. Po sv. omši sa aj pomodlite modlitby v kostole. My sa v sakristii modlíme s miništrantmi a polovica kostola už je vonku alebo prídete do sakristie niečo vybavovať.